دسته‌بندی نشده

کسب و کارهای کوچک به آینده پساکرونا خوش‌ بین هستند

کسب و کارهای کوچک به آینده پساکرونا خوش‌ بین هستند

کسب و کارهای کوچک به آینده پساکرونا خوش‌ بین هستند

ساپینسکی می‌گوید: «ما شاهدیم که آدم‌های بسیاری چراغ را به خانه خود روا می‌دارند و در طول این مدت سخت در حمایت از کسب‌وکارهای محلی کوشیده‌اند. به نظر می‌رسد باید امیدوار بود که آنها در ادامه راه هم به حمایت از این کسب‌وکارها ادامه بدهند.»

آينده نگر

ضربه اول ضربه سهمگینی بود. به محض اینکه با شیوع کرونا ناگهان نسخه دنیا پیچیده شد، شهرهای بزرگ در قرنطینه فرو رفتند و بازار راکد شد و سفرها قطع، زمین خوردن تجارت‌ها و کاهش دادن نیروها هم شروع شد. شوک پاندمی خیلی سریع بر روی دنیای کسب‌وکار تاثیرش را نشان داد. اما فارغ از آن ضربه اول، آنهایی که توانستند سرپا بمانند و ادامه دهند کم‌کم یاد گرفتند خود را با زندگی تازه هماهنگ کنند. در این میان کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا نشان دادند که انعطاف خوبی برای تغییر مسیر و خلاقیت دارند. نشریه فوربز اخیرا در گزارشی به همین موضوع پرداخته است که ترجمه بخش‌هایی از آن گزارش را در این صفحه می‌خوانید.

در حالی که کسب‌وکارهای کوچک در حال دست و پنجه نرم کردن برای جان به در بردن از مهلکه ایجادشده توسط کووید 19 هستند، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که صاحبان این دسته از کسب‌وکارها نسبت به آینده خوش‌بین هستند. طبق تحقیقی که انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) انجام داده، حدود 75 درصد از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در این نکته توافق دارندکه اگر بحرانی مشابه پاندمی کرونا تکرار شود آنها بهتر آمادگی مواجهه با آن را دارند.

52 درصد از کسب‌وکارهای کوچکی که در این پژوهش شرکت کردند انتظار دارند که ظرف شش ماه یا کمتر به میزان سود دوران پیش از کرونای خود بازگردند. این خوش‌بینی برای لیز ساپینسکی، مدیر تحقیقات محصول SHRMبسیار دلگرم‌کننده است، کسی که می‌گوید کووید 19 «انگیزه قدرتمندی برای خلاقیت» بوده است. محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا محرک بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک بوده است که در این مدت محصولات جدیدی ابداع کرده‌اند و یک سوم شرکت‌کنندگان در این پژوهش هم گفته‌اند که راه‌های جدیدی برای ارائه خدماتشان پیدا کرده‌اند. ساپینسکی می‌گوید: «برای دنیای کار و تجارت این موضوع حکم یک آزمایش بزرگ خارج از کنترل را داشته که سیمای کار را تغییر داده است. این ماجرا دری را به روی طیف وسیعی از ایده‌ها گشوده که قبلا به آنها توجهی نمی‌شد چون تغییر سخت است و اگر همه چیز بر وفق مراد باشد چه نیازی به تغییر هست؟»

بر اساس پژوهش SHRM، 43 درصد از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در مدل‌های تجاری‌شان تغییراتی اساسی ایجاد کرده‌اند. یکی از آن کارآفرینان دنیس وودارد، موسس پارتیک فودز است، یک شرکت تولیدکننده کلوچه‌های وگان بدون گلوتن و غیرآلرژی‌زا. از آنجایی که بخش عمده بازاریابی این شرکت مبتنی بر تبلیغات چهره به چهره و حضور در بازارهای محلی بود، وودارد به راه‌های تازه دیجیتال برای معرفی محصولاتش رو آورده است. از جمله این راهکارها شرکت در کمپینی با حضور کسب‌وکارهای متعلق به گروه‌های اقلیت و زنان بود و شرکت در رویدادهای پخش زنده در اینستاگرام و فیس‏بوک.

ساپینسکی انتظار دارد که این نوع انعطاف را در دوران بازیابی پس از رکود از سوی کسب‌وکارهای مختلف در ابعاد گوناگون ببیند. سه چهارم از کسب‌وکارهای کوچک در پی تغییر سیاست‌های خود در مورد حمایت از کودکان کارمندان هستند و 43 درصد به ساعات منعطف کاری یا تغییر نوع برنامه فکر می‌کنند. 31 درصد از این شرکت‌ها پیشنهاد دورکاری تمام وقت را ارائه داده‌اند. ساپینسکی می‌گوید: «کسب‌وکارهای کوچک در موقعیت استثنایی قرار دارند چون در مقایسه با کسب‌وکارهای بزرگ‏تر، قادرند در مورد کارکنانشان انعطاف بیشتری داشته باشند و با مسائل شرکت‌های بزرگ دست به گریبان نیستند.»

البته هیچ یک از اینها به معنای این نیست که صاحبان این کسب‌وکارها دیگر هیچ نگرانی ندارند. 53 درصد از آنها تا حدی یا بسیار نگران ریسک روبه‌افزایش دعواهای حقوقی در دوران بازگشایی پس از هستند جرا که بار هزینه امور حقوقی می‌تواند تیشه به ریشه آنها بزند. با این حال همین که توانسته‌اند در این دوران مسیر کسب‌وکار خود را تغییر دهند، آنها را نسبت به آینده خوشبین کرده است و البته در این مسیر حمایت‌های جوامع محلی از آنها هم مزید بر علت شده است. ساپینسکی می‌گوید: «ما شاهدیم که آدم‌های بسیاری چراغ را به خانه خود روا می‌دارند و در طول این مدت سخت در حمایت از کسب‌وکارهای محلی کوشیده‌اند. به نظر می‌رسد باید امیدوار بود که آنها در ادامه راه هم به حمایت از این کسب‌وکارها ادامه بدهند.»

وودارد در این مدت شاهد حمایت جامعه اطراف خود بوده است. اولین رشد فروش شرکتش در ماه مارس رخ داد، زمانیکه همه مشغول ذخیره مواد غذایی در مواجهه با پاندمی شده بودند. پارتیک فودز، به عنوان یکی از معدود کسب‌وکارها با مالک سیاه‌پوست که در سطح ملی فعالیت دارد، در ماه می و به دنبال قتل جورج فلوید هم شاهد رشد دیگری در میزان فروشش بود. او می‌گوید: «کار ما واقعا حمایت همه‏جانبه کسانی را دریافت کرد که می‌خواستند به کسب‌وکارهای کوچک، کسب‌وکارهایی که توسط زنان اداره می‌شوند و کسب‌وکارهایی که مالک سیاه‌پوست دارند، کمک کنند. من به آینده کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا امیدوارم.»

 

منبع : سایت اتاق بازرگانی ویرایش توسط دستگاه تزریق پلاستیک مطمئن ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *