اخبار

اقتصاد چین امسال هم رشد خوبی خواهد داشت

اقتصاد چین امسال هم رشد خوبی خواهد داشت

شرکت‌های خدمات چینی نسبت به سال آینده بسیار خوش‌بین هستند و انتظارات کسب و کارها به بالاترین سطح از سال 2011 رسیده است.

شاخص مدیران خرید خدمات (PMI) در ماه مارس به 54.3 واحد رسید که بالاترین میزان از دسامبر است و بالاتر از 51.5 واحد ماه فوریه بوده است. رقم‌های بالای 50 برای شاخص مدیران خرید نشان‌دهنده چشم‌انداز رشد و توسعه در آینده کسب‌وکار است.

یک نظرسنجی بخش خصوصی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که بهبود بخش خدمات چین در ماه مارس سرعت یافته است، چراکه شرکت‌ها افراد بیشتری را استخدام کرده‌اند و خوش‌بینی در کسب‌وکار افزایش‌یافته است، اگرچه فشارهای تورمی همچنان باقی است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره مطرح کرده است.

شرکت‌ها در این گزارش شدیدترین افزایش فعالیت و فروش کلی را طی سه ماه گذشته گزارش کرده‌اند. کسب‌وکارهای صادراتی جدید شروع به کاهش کرده است، اما با سرعت کمتری این روند در حال رخ‌دادن است.

این بررسی نشان می‌دهد که زیر شاخص اشتغال دوباره به قلمرو مثبت وارد شده است، چراکه استخدام در برخی کسب‌وکارها بیشتر از اخراج کارگران توسط بقیه بوده است. این یافته‌ها تا حد زیادی مطابق با نظرسنجی دولتی منتشر شده در هفته گذشته بوده است.

مقامات چینی در زمستان موفق شدند انتقال داخلی ویروس کووید 19 را کنترل کنند. وانگ ژه، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group گفت: کووید 19 که در پاییز و زمستان افزایش‌یافته بود، اساسا از بین رفته است و بخش خدمات با گسترش عرضه و تقاضا به‌سرعت بهبود یافته است.

اما این در حالی است که در این نظرسنجی عنوان شده هزینه شرکت‌های خدماتی همچنان رو به افزایش است، هرچند سرعت آن نسبت به ماه قبل کمتر است. شرکت‌ها برای هشتمین ماه متوالی و با بیشترین مقدار در سال جاری، دوباره قیمت‌های خود را افزایش دادند.

شرکت‌های خدمات چینی نسبت به سال آینده بسیار خوش‌بین هستند و انتظارات کسب و کارها به بالاترین سطح از سال 2011 رسیده است.

بخش خدمات که در برابر محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب‌پذیرتر بوده است، خیلی آهسته‌تر از بخش صنعت بهبود یافت.

موارد داخلی کووید 19 تا حد زیادی در چین کنترل شده است، اگرچه هفته گذشته شهری در مرز میانمار پس از ظهور موارد جدید، با محدودیت‌های قرنطینه خانگی و آزمایش‌های گسترده مواجه شد.

بااین‌حال تحلیلگران انتظار دارند رشدی قوی در کل سال چین رخ دهد. شاخص مدیران خرید صنعت که روز سه‌شنبه منتشر شد هم نشان می‌دهد که در ماه مارس 53.1 واحد رسید که از 51.7 واحد ماه قبل بالاتر است.

مطلب (اقتصاد چین امسال هم رشد خوبی خواهد داشت) گردآوری شده از سایت : اتاق بازرگانی ویرایش توسط : دستگاه تزریق پلاستیک مطمئن ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *