اخبار

کرونا ویروس زنگ بحران آلودگی پلاستیک را به صدا درآورد

کرونا ویروس زنگ بحران آلودگی پلاستیک را به صدا درآورد

کرونا ویروس زنگ بحران آلودگی پلاستیک را به صدا درآورد

کرونا ویروس زنگ بحران آلودگی پلاستیک را به صدا درآورد

هرساله 8 میلیون تن زباله پلاستیکی به اقیانوس‌ها راه می‌یابند و در حال حاضر نیز این بحران قدیمی در سایه کروناویروس شدیدتر شده و مصرف روزانه ماسک‌های جراحی و پلاستیک‌های یکبار مصرف موجب بحران جدید در آلودگی پلاستیک اقیانوس‌ها شده است.

به گزارش ساینس، سازمان مردم‌نهاد Opération Mer Propre فرانسه که فعالیت‌های زیست‌محیطی و جمع‌آوری زباله از سواحل را اجرا می‌کند بعد از جمع‌آوری مقادیر زیادی ماسک و دستکش از آب‌ها، زنگ خطر این بحران را به صدا درآورد.

جفری پلتیر، مدیر این موسسه اظهار کرد: پلاستیک‌های حفاظتی استفاده‌شده در مقابله با این بیماری به میزان زیادی در آب‌ها یافت می‌شوند.

این سازمان غیردولتی در شبکه‌های اجتماعی خود تصاویر زیادی از ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده انتقال‌یافته به دریا را به اشتراک گذاشت و امیدوار است که این امر باعث شود افراد از ماسک‌های قابل‌استفاده مجدد استفاده و شستشوی مکرر دست‌ها را جایگزین دستکش‌های لاتکس کنند.

وی بر این پیام تاکید کرد که “پلاستیک راه‌حل مقابله با کروناویروس جدید نیست.”

همچنین نامه‌ای به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ارسال کرد و از دولت خواست که با افزایش آلودگی پلاستیک اقیانوس‌ها مقابله کند.

وی گفت: ” این ماسک‌ها با طول عمر 450 ساله و عواقب ماندگاری در محیط، برای سیاره ما، بمبی زیست‌محیطی محسوب می‌شوند.”

وی گفت: این موارد فقط بخشی از آلودگی پلاستیک است و مشکل جدیدی نیست. بر اساس گزارش منتشرشده سال گذشته، تولید جهانی پلاستیک طی چهار دهه گذشته چهار برابر شده است و در صورت ادامه این روند، پلاستیک 15درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2050 تشکیل می‌دهد. مانند سایر انواع پلاستیک، ضایعات ناشی از ماسک و دستکش مشکلات زیادی برای حیات‌وحش دریایی ایجاد می‌کنند.

منبع : ایسنا – گردآوری شده توسط : دستگاه تزریق پلاستیک مطمئن ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *